برگزیده ها
۹۰ درصد مجلس افراد بله قربان‌گو هستند/ می‌خواهند افرادی را تایید صلاحیت کنند که هیچ خطری برایشان نداشته باشد

عده زیادی از افراد موثر با این کار وارد صحنه انتخابات نشدند و یک عده قلیلی از اصلاح طلبان و مستقلین که حرفی برای گفتن دارند، هم به گفته خودشان صلاحیتشان احراز نشده است، که این هم یک بدعت جدید است!

مازندمجلس: حجت السلام رسول منتجب نیا فعال سیاسی اصلاح‌طلب و دبیرکل حزب جمهوریت با اشاره به رد صلاحیت های گسترده در مرحله هئیت اجرایی به اصلاحات نیوز می‌گوید: از یکسال گذشته درخصوص انتخابات گفته بودیم که پرشور یا کمرنگ شدن انتخابات به تصمیم مسئولان بستگی دارد. اگر مسئولین به این نتیجه برسند که مردم با شور و اشتیاق در انتخابات شرکت کنند، باید مقدماتش را فراهم کنند و مردم هم حتما شرکت خواهند کرد. اما اگر مسئولان تصمیم دیگری داشته باشند یا اینکه بخواهند با ابزار و وسایل دیگری مردم را به صحنه بکشانند، این کار طبعا هیچ نتیجه ای نخواهد داشت.

فضا به شکلی مهندسی شده است که شخصیت های موثر و مفید برای مجلس و کشور وارد صحنه نشوند، عده زیادی از افراد موثر با  این کار وارد صحنه انتخابات نشدند و یک عده قلیلی از اصلاح طلبان و مستقلین که حرفی برای گفتن دارند، هم به گفته خودشان صلاحیتشان احراز نشده و می‌گویند برای ما باید احراز شود؛ گویی همه عالم باید جمع شوند تا برای چند نفر احراز کنند! این هم بدعتی است که در قوطی هیچ عطاری وجود ندارد. 

وی ادامه داد: در این مدت هم هیچگونه پالس و نشانه ای از اینکه مسئولین تجدید نظر کرده اند و خواهان این هستند که به مردم میدان مناسبی دهند و با عشق و علاقه آنها را وارد صحنه کنند، چیزی مشاهده نکردیم و هرآن چیزی هم که دیدیم عکس این موضوع بوده است. متاسفانه همان سناریویی که پیش بینی می‌کردیم در حال رخ دادن است. 

منتجب نیا با اشاره به اینکه فضا به شکلی مهندسی شده است که شخصیت های موثر و مفید برای مجلس و کشور وارد صحنه نشوند، گفت: عده زیادی از افراد موثر با  این کار وارد صحنه انتخابات نشدند و یک عده قلیلی از اصلاح طلبان و مستقلین که حرفی برای گفتن دارند، هم به گفته خودشان صلاحیتشان احراز نشده است، که این هم یک بدعت جدید است ! و می‌گویند برای ما باید احراز شود؛ گویی همه عالم باید جمع شوند تا برای چند نفر احراز کنند! این هم بدعتی است که در قوطی هیچ عطاری وجود ندارد.

با این رد صلاحیت ها تعدادی از افرادی که خیلی ضعیف هستند باقی می‌مانند که یا رای ندارند، یا خطری برای آقایان ندارند. خب این اقلیت را برای خالی نبودن فضا تایید می‌کنند. بعد هم که رای نیاوردند می‌گویند ما که تایید کردیم اما خودشان رای نیاوردند و مردم اقبالی به آنها ندارند. اگر هم رای بیاورند مطمن هستند که اگر به مجلس بروند هیچ خطری ندارند.

این فعال سیاسی در ادامه گفت: تعدادی باقی میمانند که چاره ای برای تایید صلاحیت آنها ندارند، چرا که آخر داستان نیست. اول می‌بییند که این افراد در حوزه ای که هستند چه رقیبی دارند؟ اگر رقیب قویی داشتند خب نگران نیستند و می‌گویند منت هم سرش گذاشتیم و تاییدش کردیم و رای هم نمی‌اورد. اما اگر این فرد تایید شده احتمال رای آوردنش زیاد است، بازهم دنبال بهانه می‌گردند تا این فرد را به نحوی کنار بزنند. از آن سو تعدادی از افرادی که خیلی ضعیف هستند باقی می‌مانند که یا رای ندارند، یا خطری برای آقایان ندارند. خب این اقلیت را برای خالی نبودن فضا تایید می‌کنند. بعد هم که رای نیاوردند می‌گویند ما که تایید کردیم اما خودشان رای نیاوردند و مردم اقبالی به آنها ندارند. اگر هم رای بیاورند مطمن هستند که اگر به مجلس بروند هیچ خطری ندارند.  

90 درصد مجلس از نیروهای خودی و بله قربان گو و مطیع هستند و هیچ اعتراض و حرف جدیدی نخواهند داشت.این ها هیچ اعتقادی به مردم و نظر مردم ندارند و مشروعیت نظام را از مردم نمی‌دانند و معتقدند مردم چه حضور داشته باشند چه نداشته باشند قدرت در دست ما است.

منتجب نیا می‌گوید: 90 درصد مجلس از نیروهای خودی و بله قربان گو و مطیع هستند و هیچ اعتراض و حرف جدیدی نخواهند داشت. به طور طبیعی میزان مشارکت در انتخابات بسیار پایین است. در کلان شهرها که اغلب آرا در آنجاست، مردم شرایط مهندسی را دقیقتر از ما می‌بینند و دنبال می‌کنند. در شهرهای کوچک و حوزه های انتخابیه که قومی قبلیه ای است، اقایان تلاش دارند تا این بخش را وارد صحنه کنند تا به نحوی رای ندادن مردم در کلان شهرها را جبران کنند. برای حفظ نظام ممکن است هر اقدامی صورت بگیرد، زیرا اکنون همه قوا و دستگاه های مربوطه هماهنگ هستند و هیچ خبری از درون آنها به بیرون درز نخواهد کرد و هرگونه تصمیمی که بخواهند را می‌گیرند. 

دبیر کل حزب جمهوریت با تاکید بر اینکه یک مجموعه ای عاقل، خردمند و دور اندیش در درون نظام وجود دارد و واقعا دلشان برای مردم می‌سوزد، گفت: اما یک جمعیت قابل توجهی در ارکان نظام نفوذ کرده اند که عقاید خاصی هم دارند. آنها هیچ اعتقادی به مردم و نظر مردم ندارند و مشروعیت نظام را از مردم نمی‌دانند و معتقدند مردم چه حضور داشته باشند چه نداشته باشند قدرت در دست ما است. این دو جناح در حال تقابل هستند و اینکه کدام پیروز شوند خدا می‌داند. 

رسول منتجب نیا انتخابات هیئت اجرایی