برگزیده ها
احراز صلاحیت داوطلبان طبق قانون بوده است

نتایج بررسی احراز صلاحیت داوطلبان توسط هیأت‌های اجرایی و با استعلام از مراجع پنج گانه منطبق بر قانون انجام شده است.

مازندمجلس: سید محمد تقی شاهچراغی رئیس ستاد انتخابات کشور در جلسه ستاد انتخابات استان تهران با اشاره به راهبردهای انتخاباتی ابلاغ شده از سوی رهبر معظم انقلاب، مردم را برگزار کننده اصلی انتخابات عنوان کرد و اظهار داشت: اعضای هیأت‌های اجرایی، نظارت و اعضای شعب همگی از متن جامعه و از میان مردم انتخاب شدند و ما مجریان انتخابات به عنوان هماهنگ کننده در راستای اجرای راهبردهای ابلاغی، تکمیل کننده نقش مردم در امر برگزاری انتخابات هستیم.

وی روند اجرای مراحل برگزاری انتخابات در تهران را مطابق برنامه‌های پیش بینی شده دانست و با تاکید بر اهمیت استان تهران به عنوان پایتخت جمهوری اسلامی ایران و کانون توجه جهانیان، افزود: آمادگی ستاد انتخابات استان تهران در فرآیند برگزاری دو انتخابات پیش رو و آگاهی بخشی و اطلاع رسانی دقیق و صحیح از فعالیت‌ها می‌تواند زمینه مشارکت بهتر و بیشتر مردم را فراهم نماید.

رئیس ستاد انتخابات کشور با اشاره به ضوابط قانونی انتخابات مجلس شورای اسلامی بیان داشت: نتایج بررسی احراز صلاحیت داوطلبان توسط هیأت‌های اجرایی و با استعلام از مراجع پنج‌گانه منطبق بر قانون انتخابات مصوب مجلس شورای اسلامی انجام شده است. ستاد انتخابات دخالتی در تصمیم‌گیری هیأت‌های اجرایی ندارد و بررسی اعتراض بعد از ثبت در سامانه وزارت کشور طبق زمان بندی در هیأت نظارت انجام خواهد شد.

شاهچراغی رابطه میان مجریان و ناظران انتخابات را بسیار خوب و مثبت ارزیابی کرد و با بیان اینکه ارتباط بین حوزه اجرا و نظارت باید بر اساس تکالیف قانونی باشد، خواستار همراهی تمامی دستگاه‌ها، مدیران و نخبگان در بحث افزایش مشارکت عمومی شد.

وی با اشاره به تبلیغات گسترده و تمرکز دشمنان بر میزان مشارکت با القای اخبار منفی و ایجاد ناامیدی، خاطرنشان کرد: فرمانداران و برگزار کنندگان انتخابات با برگزاری جلسات مختلف با احزاب و طیف‌های مختلف سیاسی و مردمی در سطح شهرستان‌ها و حوزه‌های انتخابیه، اخلاق انتخاباتی در رقابت‌های سیاسی را برای تحقق مشارکت حداکثری ترویج کنند.

سید محمد تقی شاهچراغی