برگزیده ها
برخی لایه‌های اصلاح‌طلب حتما فهرست انتخاباتی می‌دهند

برخی از لایه‌های اصلاح طلب که در گذشته با هم همسو بودند، سعی می‌کنند در انتخابات حضور داشته باشند و در شهرهای بزرگ نیز فهرستی از نامزدهای مورد حمایت خود ارائه دهند.

مازندمجلس: دوازدهمین دوره انتخابات مجلس به روزهای حساس خود نزدیک می شود. از جمله ابهامات در آرایش سیاسی این روزها، روشن نبودن تاکتیک انتخاباتی اصلاح طلبان است که هنوز دوگانه مشارکت-تحریم را جلو می برند.

حشمت الله فلاحت پیشه در گفت‌وگو با خبرنگار فردا درباره استراتژی اصلاح طلبان برای انتخابات مجلس گفت: در هر دوره تعریفی جدید از جریانات سیاسی چپ و راست داشتیم که باعث چندلایه شدن این جریانات شده است، لذا در هر انتخاباتی برخی لایه های جریانات سیاسی در صحنه رقابت حضور دارند و در مقابل برخی نیز به میدان نمی آیند.

وی افزود: برخی از لایه های اصلاح طلب که در گذشته با هم همسو بودند، سعی می کنند در انتخابات حضور داشته باشند و در شهرهای بزرگ نیز فهرستی از نامزدهای مورد حمایت خود ارائه دهند.

این نماینده ادوار مجلس یادآور شد: حضور انتخاباتی نخبگان سیاسی در هر جناحی قطعا بر سطح مشارکت مردم تأثیرگذار خواهد بود. معتقدم با حضور نخبگانی که کارنامه قوی در حوزه تخصصی خود دارند، شکل گیری مشارکت نسبی خوبی اتفاق خواهد افتاد. اگر تحت هر شرایطی کیفیت کاندیداها برای جریانات سیاسی مهم نباشد، طبیعتا آن کاندیداها نمی توانند مخاطبان خاص را پای صندوق بکشانند.

فلاحت پیشه ادامه داد: بخش عمده ای از جریانات سعی می کنند در انتخابات حضور داشته باشند و البته اگر این حضورشان با گزینش نخبگانی از میان کاندیداها صورت بگیرد، امکان اینکه یک مشارکت نسبی در انتخابات داشته باشیم وجود دارد.  

حشمت الله فلاحت پیشه اصلاح طلبان انتخابات