برگزیده ها

در نهایت این مردم هستند که برای خودشان تصمیم می‌گیریند

مازندمجلس: مشارکت حداکثری در انتخابات دغدغه‌ای است که هم رهبر انقلاب اسلامی دارند و هم همه دلسوزان نظام. حالا پرسش آن است که آیا زمینه‌های تحقق این مهم مهیا شده است و آیا تندروی‌های طیفی خاص چه پیامدهای منفی‌ای در این راستا خواهد داشت؟

سید مصطفی هاشمی‌طبا، فعال سیاسی، درباره این موضوع به «نامه‌نیوز» گفت: «وضعیت انتخاباتی خوب نیست. متأسفانه عده‌ای تصور می‌کنند در آسمان باز شده است و فقط خودشان بر زمین افتاده‌اند؛ مثل آن خانم که می‌گفت مملکت مال حزب‌اللهی‌هاست. حالا معلوم نیست چه افرادی حزب‌اللهی‌ها هستند و چه افرادی نیستند. اکنون هم که بسیاری ردصلاحیت شده‌اند و مشخص است که همین طیف به منوال سابق ادامه مسیر می‌دهند. آقای پزشکیان هم گفتند دلیل ردصلاحیتم را بگویید اما تصور می‌کنند مصلحت نیست که بگویند. طیفی حضور دارند که تصور می‌کنند هر کس انتقاد کند نباید تأییدصلاحیت شود».

او ادامه داد: «رفتار این گروه خاصِ تندرو که همه‌چیز کشور را برای خودشان می‌خواهند در تعارض با سخنان رهبری قرار دارد. رهبر انقلاب همواره بر ضرورت وحدت سخن می‌گویند اما این حذف‌ها در تضاد با سخنان وحدت‌بخش ایشان است و انشقاق را به بار می‌آورد».

این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «همان به قول خودشان حزب‌اللهی‌ها که کل مملکت را می‌خواهند روزگاری از دیوار سفارت عربستان بالا رفتند و حالا در دولت کنونی می‌خواهند همه‌جانبه با عربستان ارتباط برقرار شود. من به این طیفِ همه‌چیزخواه می‌گویم که یک مدتی این شما هستید که می‌تازید اما در نهایت این مردم هستند که برای خودشان تصمیم می‌گیرید و تصور نکنید تا همیشه می‌شود با این تندروی‌ها ادامه داد».

هاشمی‌طبا در پایان گفت: «متأسفانه برخی می‌خواهند ظاهری از انتخابات باقی بماند و ماهیتش کاملا تهی شود. البته که تا حدی هم به مقصود خود رسیده‌اند و وقتی نماینده‌ تهران با یک میلیون رأی وارد مجلس می‌شود و میزان مشارکت در انتخابات به 30درصد می‌رسد یعنی همین وضعیت که انتخابات از ماهیتش خالی شده است. ما همواره این سخنان را خطاب به مسئولان گفته‌ایم اما کو گوش شنوا».

سید مصطفی هاشمی‌طبا؛ انتخابات