برگزیده ها
بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس آغاز شد/ ممکن است نتیجه تغییر کند

مهلت بررسی صلاحیت‌ها در این هیأت‌ها ۵۰ روز است و پس از پایان مهلت، نتایج به داوطلبان اعلام خواهد شد.

مازندمجلس: سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه هیأت‌های نظارت جایگاه مستقلی از هیأت‌های اجرایی دارند، گفت: بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس دوازدهم در هیأت‌های نظارت آغاز شده و ممکن است نتیجه‌ای که درباره احراز یا عدم احراز داوطلبان اعلام می‌شود، متفاوت از نتیجه فعلی باشد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، «هادی طحان‌نظیف» سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه مهلت ۴ روزه ثبت اعتراض داوطلبان ردصلاحیت شده مجلس دیروز به پایان رسید، خاطرنشان کرد: داوطلبانی که صلاحیت آنها در هیأت‌های اجرایی احراز یا تأیید نشده بود تا دیروز فرصت داشتند تا با مراجعه به سامانه داوطلب اعتراض خود را ثبت کنند.

وی در ادامه تعداد داوطلبانی که به نتایج بررسی‌ها در هیأت‌های اجرایی اعتراض کردند را ۵ هزار و ۲۸۸ نفر برشمرد و عنوان کرد: البته افرادی هم اعتراض خود را ثبت نکردند.

سخنگوی شورای نگهبان همچنین خبر داد که هیأت‌های نظارت استانی و هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از امروز به بررسی صلاحیت‌های داوطلبان خواهند پرداخت.

وی خاطرنشان کرد: مهلت بررسی صلاحیت‌ها در این هیأت‌ها ۵۰ روز است و پس از پایان مهلت، نتایج به داوطلبان اعلام خواهد شد.

طحان‌نظیف این نکته را هم در پایان بیان کرد که هیأت‌های نظارت مستقل هستند و این هیأت‌ها بر اساس قانون مجدد به بررسی صلاحیت‌ها خواهند پرداخت و ممکن است در مواردی نتایج اعلامی متفاوت باشد.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

هادی طحان‌نظیف شورای نگهبان