برگزیده ها
تصمیم سازان می‌خواهند مجلس را برای دولت دوم رئیسی آماده کنند/ قرار است از انفعال مردم برای مشارکت به نفع خودشان سوء استفاده کنند

یک تضاد منافعی بین جریان قالیباف و جریان پایداری در مجلس شکل گرفته که می‌تواند منشا اختلاف قدرت باشد که شاید از آن صدایی به نفع مردم بیرون بیاید.

مازندمجلس: محمدصادق جوادی حصار سخنگوی حزب اعتماد ملی با اشاره به وضعیت رد صلاحیت ها در مرحله هئیت اجرای که انتقادات متعددی را به همراه داشت، به اصلاحات نیوز می‌گوید: این اتفاق تفاوت چندانی با گذشته ندارد و در ادوار گذشته هم چنین موضوعی را شاهد بودیم. این روش خالص سازی و یکدست سازی مجلس فرمان گرفته که هیچ صدای معترض و منتقدی در مجلس وجود نداشته باشد، آنهم صدایی که بازتاب دارد.

وی ادامه داد: توقع رئیسی از مجلس این است که ادامه وعده ای که به او دادند در مجلس بعد هم ادامه پیدا کند. عمده نمایندگان فعلی مجلس از رئیسی در زمان انتخابات دعوت کرده بودند تا حضور پیدا کند و حتی به او قول همکاری هم دادند! به جای اینکه بر او و دولت نظارت داشته باشند.تصمیم سازان می‌خواهند مجلس بعدی هم مانند مجلس فعلی باشد تا دولت دوم رئیسی به چالش جدی با نمایندگان کشیده نشود.

جوادی حصار بیان اینکه صدای اندک منتقدین دولت را هم خاموش کردند، گفت: مدیران و تصمیم گیران به این جمع بندی رسیده اند که یک مجلس حداقلی با یک خروجی تضمین شده برایشان بسیار مفید است و تاجایی که بتوانند آن را اجرا می‌کنند، تا جایی که مردم از این حالت ترک میدان خارج شوند و مبارزانه وارد میدان شوند. تا زمانی که مردم در حالت قهر و ترک عرصه مشارکت هستند، این ها این فرصت را دارند که سنگرهای خودشان را مستحکم کنند که وقتی این برگشت صورت می‌گیرد، قدرت در برابر اراده مردم وجود داشته باشد.

سخنگوی حزب اعتماد ملی در پاسخ به این سوال که ایا تصمیم گیران در حال سوءاستفاده از انفعال مردم در صحنه انتخابات هستند؟ گفت: دقیقا برنامه آنها همین است که مردم را مایوس کنند و بگویند رای شما اهمیتی ندارد و اگر شرکت هم کنید اجازه نمی‌دهیم نماینده هایتان کاری بکنند، با این کار می‌خواهند مردم را از مشارکت در انتخابات کنار بزنند. خب در این شرایط که مردم حضور ندارند، دیگر دعوا هم تمام شده و دور هم می‌نشینند و هرکاری که بخواهند انجام می‌دهند. اگر یک فراکسیون قوی در مجلس بود این اتفاقات رخ نمی‌داد.

وی ادامه داد: مجلس قبل را دیدیم که چقدر جریان راست به آنها نقد می‌کرد؟ حالا روزنامه های ایران و جوان و کیهان و این قبیل جریان حتی یک انتقاد از مجلس داشتند؟

جوادی حصار با اشاره به نقش قالیباف در این اتفاقات می‌گوید: یک تضاد منافعی بین جریان قالیباف و جریان پایداری در مجلس شکل گرفته که می‌تواند منشا اختلاف قدرت باشد که شاید از آن صدایی به نفع مردم بیرون بیاید. چرا که وقتی اختلاف درون گروهی می‌شود که نمی‌توانند به همدیگر بگویند تو سهم بیشتری بردی یا کمتر، سریع می‌گویند منافع مردم! در این دعواهای قدرت شاید صدای برای مردم شنیده شود اما انتظار بالایی ندارم.

این فعال سیاسی با اشاره به اهمیت انتخابات برای مردم، گفت: افراد زیادی را می‌شناسم که در انتخابات ثبت نام کردند اما بعد از مدتی انصراف دادند. زیرا وقتی با مردم صحبت کردند دیدند که مردم هیچ رغبتی ندارند و با این موضوع بی توجه برخورد می‌کردند و همین باعث شد تا انصراف دهند. میزان مشارکت در انتخابات را بسیار پایین می‌دانم و امیدوارم هر اتفاقی که برای صندوق های رای رخ داد را صادقانه به مردم بگویند.

محمدصادق جوادی حصار انتخابات