برگزیده ها
عموم مردم از وضعیت کنونی اقتصاد رنج می‌برند/ اگر دولت تا به حال هم برنامه نداشته، از الان به بعد فکری کند

بازنشسته هستم و زندگی ام را با حقوق بازنشستگی می گذرانم؛ شاهد هستم چقدر سخت در این ایام می توان زندگی ها را از نظر اقتصادی اداره کرد.

مازندمجلس: بعد گذشت 2 سال و نیم از مسئولیت دولت سیزدهم، صحبت‌های اخیر عبدالملکی وزیر سابق تعاون و رئیس سازمان مناطق آزاد خیلی جای تأمل داشت چراکه در سال سوم مسئولیت انتظار می‌رفت دولت به تدریج از آثار و نتایج اقدامات و تصمیماتش در زندگی مردم بگوید اما یکی از تئوری پردازان و مدیران بلندپایه اش از نیاز مبرم دولت به اخذ برنامه اقتصادی از حوزه سخن می گوید.

محمدعلی پورمختار در گفتگو با خبرنگار «فردا: درباره ضرورت مشخص شدن آثار اقدامات اقتصادی دولت در زندگی مردم گفت: دولت در حال تلاش برای تکمیل پروژه های نیمه تمام است، منتها هیچ کدام از این پروژه ها به طور مستقیم تأثیری در بهبود شرایط اقتصادی و سفره مردم ندارند و همچنان گرانی بر زندگی مردم سایه انداخته است.

وی افزود: تماس های زیادی با من گرفته می شود که تقاضای مساعدت و کمک دارند؛ از وضع بد مالی و توان کم در خرید مایحتاج شان عمدتا گله می کنند. من خودم بازنشسته هستم و زندگی ام را با حقوق بازنشستگی می گذرانم؛ شاهد هستم چقدر سخت در این ایام می توان زندگی ها را از نظر اقتصادی اداره کرد.

این فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به وضعیت نامطلوب اقتصادی در زندگی کارگران، بازنشستگان و اقشار کم درآمد یادآور شد: تقریبا عموم مردم از وضعیت کنونی اقتصاد رنج می برند بنابراین حتی اگر دولت از اول هم برنامه اقتصادی نداشت، قریب به 2 سال تا پایان مسئولیتش زمان باقی است تا واقعا فکری به حال مردم کند.

پورمختار افزود: آقای عبدالملکی و دیگر مدیران و متفکران اقتصادی دولت وقت بگذارند مسئله اقتصاد کشور را حل کنند وگرنه افتتاح پروژه ها و رفت و آمدها تأثیری در تغییر شرایط اقتصادی اقشار اجتماعی ندارد. اگر دولت در مدت زمان باقی مانده بتواند اقدامات شایسته ای برای حل مشکلات کند شانس خودش را برای انتخاب شدن دوباره بالا می برد.

محمدعلی پورمختار