برگزیده ها
تصمیمات بعضی از هیأت‌های اجرایی، خردمندانه و همسو با مبانی و اصول مشارکت و رقابت نبود/ این اتفاق مورد نقد مسئولین ارشد اجرایی کشور قرار گرفت

رقابت سیاسی یکی از مهمترین عوامل افزایش مشارکت و حضور فعال در کنار صندوق‌های رای است.

مازندمجلس: خطیب موقت نماز جمعه تهران انتخابات را مهمترین ابزار تجلی اراده و حاکمیت ملت دانست و گفت: مشارکت در انتخابات نماد اراده ملت برای تعیین سرنوشت خود است.

حجت الاسلام سید محمد حسن ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران ضمن گرامیداشت علامه طباطبایی گفت: علم و دانش برجسته‌ترین مقوله در خطبه‌ی متقین است. در هفته‌ی کتابخوانی قرار داریم. اینکه سکاندار هوشمند انقلاب اسلامی بر توسعه علمی کشور و تجاری سازی علم تاکید دارند، از متن آموزه‌های قرآن است. تفسیر المیزان یک دایره المعارف اسلامی است که مسائل پیچیده کلامی، فلسفی، سیاسی، اجتماعی و… است که با الهام از آیات قرآن کریم تفسیر نموده است.

به نوشته مهر، وی در ادامه به دیدار اخیر اعضای شورای نگهبان با رهبر انقلاب اشاره کرد و گفت: رهبر انقلاب در دیدار اعضای شورای نگهبان به مقوله انتخابات و ضرورت فراهم آوردن زمینه مشارکت پرشور مردم اشاره فرمودند و در آغاز سال جاری به چند راهبرد امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت در انتخابات پرداختند، مشارکت از آشکارترین نوع مشارکت سیاسی در جوامع مردم سالار است و نماد اراده ملت برای تعیین سرنوشت جمعی و سیاسی خود می‌باشد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: مشارکت گسترده سیاسی شهروندان، گروه‌ها و احزاب در انتخابات نقش تعیین کننده‌ای در تحکیم پیوند دولت و ملت و گردش نخبگانی و جابجایی قدرت ایفا می‌کند و مهمترین ابزار تجلی اراده و حاکمیت ملت است.

وی افزود: رقابت سیاسی یکی از مهمترین عوامل افزایش مشارکت و حضور فعال در کنار صندوق‌های رای است. رقابت پیش نیاز مشارکت پرشور می‌باشد که رهبری معظم در دیدار اخیر اعضای شورای محترم نگهبان بر او تاکید فرمودند.

حجت الاسلام ابوترابی‌فرد گفت: در این راستا باید اشاره کنم تصمیمات بعضی از هیئت‌های اجرایی، عالمانه، خردمندانه و همسو با این مبانی و اصول نبود و مورد نقد صاحب نظران دغدغه مند و مسئولین ارشد اجرایی قرار گرفت.

وی افزود: امیدوارم با برنامه‌ریزی صحیح و احساس مسئولیت دولتمردان و ملت عزیز شاهد حضور اقتدارآفرین ملت بزرگ ایران در انتخابات پیش رو باشیم.

حجت الاسلام ابوترابی‌فرد در ادامه به مقاومت فلسطینیان در مقابل صهیونیست‌ها اشاره کرد و گفت: بیش از ۴۰ روز از مقاومت اقتدارآفرین مردم غزه می‌گذرد. فلسطین پاره تن اسلام و غزه پاره تن فلسطین است. خدای بزرگ امام موسی صدر را در جایگاه که زیبنده اوست مقرب دارد، این مرد تحول آفرین می‌فرمود، ما اسرائیل را شر مطلق می‌دانیم، در حد مطالعاتم هیچ نهادی را خطرناک‌تر از این رژیم نمی‌شناسم.

وی افزود: شکل‌گیری ماندگاری این نهاد، این رژیم کودک‌کش به حمایت کامل و تمام عیار سیاسی، نظامی و اقتصادی آمریکا است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: بر اساس پروژه انگلیسی و اعلامیه غیرقانونی بالفور در سال ۱۹۱۹ میلادی زمینه تولد این رژیم منحوس فراهم گردید و با مدیریت انگلستان و در نهایت امریکا در سال ۱۹۴۸ میلادی تولد نامشروع او شکل گرفت.

وی افزود: این رژیم در طول حدود ۷۰ سال با کشتار و قتل‌عام مسلمانان و مسیحیان و اشغالگری و تجاوز سرزمین مظلوم فلسطین را تصرف کرد و با حمایت قدرت‌های غربی و ایالات متحده تا امروز حیات ننگین متزلزل و عنکبوتی او ادامه داشته است.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد تصریح کرد: رژیم اشغالگر یکی از مهم‌ترین مولفه‌های بحران‌زا در منطقه خاورمیانه و جامعه جهانی بوده است.

وی افزود: با پیروزی شگفت انگیز و غرور آفرین اطلاعاتی و نظامی مجاهدان فلسطینی در عملیات طوفان الاقصی، هیمنه اطلاعاتی نظامی دفاعی و امنیتی این رژیم جعلی فروپاشید.

انتقاد ابوترابی‌فرد هیئت اجرایی انتخابات