برگزیده ها
ولایت مطلقه کافی نیست، اطاعت مطلقه هم باید در کنار آن باشد/ اگر جمعیت پایداری‌ها در مجلس بیشتر باشد بهتر کار می‌کنیم

اطاعت مهم است و اولین اصل پایداری، اطاعت مطلقه از، ولی فقیه است

مازندمجلس: مرتضی آقاتهرانی رئیس شورای مرکزی جبهه پایداری انقلاب اسلامی در مجمع عمومی این جبهه که در مجتمع آدینه تهران برگزار شد، گفت: باید بدانیم که هیچ تشکلی نمی‌تواند بی‌برنامه باشد. احزاب مختلفی در دنیا وجود دارند، اما ما نمی‌خواهیم مثل آن‌ها باشیم. این احزاب صرفا به دنبال رسیدن به قدرت از هر راه ممکن هستند.

آقاتهرانی تصریح کرد: در بدو تاسیس جبهه پایداری وقتی خدمت علامه مصباح رفتیم و به ایشان گفتیم در شرایط فعلی چه باید کنیم؟ ایشان فرمودند که تشکلی را سازماندهی کنید که بالای سر آن فقها حضور داشته باشند. وقتی ایشان فرمودند که پرچم پایداری را بلند کنیم، پرسیدیم شعارمان چه باشد؟ گفتند در پایداری اصل اول و آخر، ولایت است. علامه می‌فرمودند که ما حمایت از حضرت آقا و ولایت مطلقه فقیه را قبول داریم، اما ولایت مطلقه کافی نیست، اطاعت مطلقه هم باید در کنار آن باشد. مردم باید به معرکه بیایند. دستورالعمل حضور مردم در معرکه، اطاعت مطلق است. اطاعت مهم است و اولین اصل پایداری، اطاعت مطلقه از، ولی فقیه است؛ بنابراین باید ببینیم مقام، ولی از ما چه می‌خواهند و سپس اطاعت صد درصدی داشته باشیم. علامه فرمودند که این تولی ماست و در کنار آن، یک تبری هم داریم. بدین معنا که هر فتنه‌ای در مقابل، ولی بلند شد، در مقابل آن می‌ایستیم و از ایشان حمایت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه جبهه پایداری قبل از هر چیز، جبهه‌ای فرهنگی است، فرهنگی که بتواند در سیاست خط و راه را نشان دهد، تصریح کرد: باور ما این است که بچه‌های پایداری در مجلس شورای اسلامی موفق بوده‌اند. یکی از این موفقیت‌ها در زمینه ساماندهی فضای مجازی است که فقط رای‌گیری آن در صحن علنی باقی مانده است. اگر چه برای این ساماندهی، حملات بسیاری به ما شد. ما معتقدیم که اسلام برای استفاده درست از فضای مجازی دستوراتی دارد. از این‌رو در مجلس پای این طرح ایستادیم و طبیعتا اگر جمعیت‌مان در مجلس بیشتر باشد، بهتر می‌توانیم کار کنیم.

رئیس شورای مرکزی جبهه پایداری ادامه داد: موفقیت دیگر جبهه پایداری در مجلس کنونی، طرح جوانی جمعیت بود که ۹۱ ماده دارد و محکم پشت آن ایستاده‌ایم. در این طرح، سقط جنین را جرم‌انگاری کرده و جلوی آن را گرفته‌ایم. افتخار می‌کنیم که چنین طرح‌هایی از کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خارج می‌شود.

آقاتهرانی بیان کرد: دور زدن تحریم‌ها دستاورد دیگری است که به همت اعضای جبهه پایداری در مجلس رقم خورده است. چندی پیش در قالب اتحادیه بین المجالس به آفریقا رفتیم و این اولین باری بود که اسرائیلی‌ها جرأت نکردند در این جلسه شرکت کنند؛ بنابراین باید ایستاد. هرگز نباید عقب‌نشینی کرد. عقب‌نشینی در میدان جنگ از گناهان کبیره است. باید در ایمان کسانی که از اسرائیل ترسیده‌اند، شک کنید. وقتی دبیر اتحادیه بین المجالس از اسرائیل حمایت کرد، ما نمایندگان ۱۶ کشور بودیم که جلسه را ترک کردیم. سفر اخیرم به آفریقا تنها سفری بود که پس از بازگشت، احساس خیلی خوبی داشتم. آدم وقتی یک کار مثبتی انجام می‌دهد، به همه دنیا می‌ارزد

وی تاکید کرد: افراد صالح را انتخاب کنید؛ ممکن است این افراد جزو پایداری هم نباشند، اشکالی ندارد. همین‌که صالح باشند، کافی است. کاری کنید که حضرت آقا بگویند مجلس دوازدهم از مجلس قبلی هم انقلابی‌تر است. قبیله‌گری و طایفه‌گری را دور بریزید. مجلس فعلی قابل مقایسه با دو مجلس قبل نیست. نمی‌خواهم بگویم عیبی ندارد، اما اشکالات آن به مراتب کمتر از قبل است. کمک کنید تا افراد خوب به مجلس راه پیدا کنند. ما باید ارتباطاتمان را با همدیگر گسترش دهیم و بیشتر آشنا شویم. امیدوارم ایستادگی شما باعث کوری چشم آمریکا باشد و هرچه زودتر پیروزی مردم غزه را به نظاره بنشینیم.

مرتضی آقاتهرانی جبهه پایداری